OBCHODNÉ PODMIENKY
1. Úvod
Úvodné ustanovenia
1.1 Tieto obchodné podmienky (ďalej aj ako „OP“ alebo „obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku medzi obchodníkom PPDK, s.r.o., sídlo: Nám. Ľ. Štúra 5953/24, Banská Bystrica 974 05, IČO: 52 815 226, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č.: 37939/S (ďalej aj ako „Obchodník“ alebo „Predávajúci“) a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru alebo služby, ako aj dodávka tovaru alebo služby (ďalej aj ako „Kúpna zmluva“) prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu www.parkety-podlahy-dvere.sk (ďalej aj ako „e-shop“ alebo „webová stránka“).
Kontaktné údaje Predávajúceho:
Obchodné meno: PPDK, s.r.o.
Sídlo: Nám. Ľ. Štúra 5953/24, Banská Bystrica 974 05
IČO: 52 815 226
Zapísaná: v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č.: 37939/S,
Tel. č.: +421 904 237 045
Email: info@ppdk.sk
Prevádzková doba: Pondelok – Piatok od 09:00 do 17:30
Príjem objednávok cez eshop: nonstop
Zodpovedný vedúci: Erik Kováč
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1, Odbor výkonu dohľadu, tel. č. 048/412 49 69, 048/415 18 71, email: podnety@soi.sk (ďalej aj ako „Orgán dozoru“).
1.2 Definícia niektorých pojmov:
Kupujúci - fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá uzavrela Kúpnu zmluvu s Predávajúcim (ďalej aj ako „Kupujúci“).
Kupujúci - spotrebiteľ – Kupujúci, ktorý je fyzickou osobou a ktorý pri uzatváraní a plnení Kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania (ďalej aj ako „Kupujúci - spotrebiteľ“).
Tovar - produkty, ktoré sú v aktuálnej ponuke e-shopu, vrátane darčekových poukazov ponúkaných v tomto e-shope (ďalej aj ako „Tovar“).
Kúpna cena – celková cena, v ktorej je zahrnutá cena Tovaru, vrátane nákladov na ich dodanie ako aj príslušná sadzba DPH; pre odstránenie akýchkoľvek pochybností, suma nákladov na dodanie Tovaru je v e-shope uvedená osobitne, teda nie v cene toho ktorého Tovaru a pripočíta sa pred odoslaním objednávky podľa druhu Tovaru a zvoleného spôsobu dodania (ďalej aj ako „Kúpna cena“).
Používateľom – e-shopu je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá vstupuje na e-shop (ďalej aj ako „Používateľ e-shopu“).
Zmluvné strany – spoločný výraz pre Predávajúceho s Kupujúcim (ďalej aj ako „Zmluvné strany“).
1.3 Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy. V prípade, že Predávajúci a Kupujúci uzatvoria písomnú Kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od týchto obchodných podmienok, budú mať ustanovenia písomnej Kúpnej zmluvy prednosť pred obchodnými podmienkami.
2. Elektronická objednávka a Uzatvorenie kúpnej zmluvy
2.1 Elektronickou objednávkou za účelom dodania Tovaru sa rozumie odoslaný elektronický formulár, ktorý obsahuje informácie o Kupujúcom, zoznam objednaného Tovaru z ponuky e-shopu s uvedením informácií o druhu a kvantite Tovaru, celkovú Kúpnu cenu tohto tovaru a nákladov na jeho dodanie, spôsob platby a dodania spracovaný systémom elektronického obchodu (ďalej len „Objednávka“).
2.2 Podmienkou platnosti Objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých, požadovaných údajov a náležitostí vrátane výberu dopravy a spôsobu platby. Kupujúci je teda povinný vyznačiť v Objednávke správne svoje identifikačné údaje, ktoré umožnia Obchodníkovi identifikovať a kontaktovať Kupujúceho v prípade akýchkoľvek nezrovnalosti či nejasností pri vybavovaní Objednávky. Akákoľvek zmena údajov uvedených v už odoslanej Objednávke je možná iba so súhlasom Obchodníka.
2.3 Obchodník je povinný vyjadriť sa k Objednávke najneskôr do 7 pracovných dní odo dňa jej prijatia, ak tieto OP neustanovujú inak. Obchodník sa môže vyjadriť k Objednávke tak, že:
- Objednávku Kupujúceho potvrdí, alebo
- Objednávku Kupujúceho nepotvrdí a to najmä ak Obchodník po odoslaní Objednávky zistí, že z objektívnych dôvodov alebo z dôvodov, ktoré nemôže ovplyvniť (vis major), nemá možnosť Objednávku Kupujúceho splniť.
V prípade, ak Obchodník nepotvrdí Objednávku ani do 7 pracovných dní odo dňa jej zadania, má sa za to, že Obchodník Objednávku Kupujúceho nepotvrdil.
2.4 Momentom doručenia záväzného potvrdenia Objednávky Kupujúcemu je uzatvorená platná Kúpna zmluva. Od tohto momentu sú Kupujúci a Obchodník viazaní Kúpnou zmluvou, a to najmä týmito OP, ktoré tvoria integrálnu časť Kúpnej zmluvy. Obchodník má právo odmietnuť Objednávku Kupujúceho z akéhokoľvek dôvodu a bez udania dôvodu, čo sa Kupujúci zaväzuje rešpektovať.
2.5 Pri nákupe prostredníctvom e-shopu postupuje Kupujúci tak, že vybraný Tovar umiestni do košíka kliknutím „Pridať do košíka“. Nákupný košík následne obsahuje rekapituláciu Objednávky. Kliknutím na „Prejsť na pokladňu“ sa kupujúci dostane na podstránku Objednávky, kde vyplní osobné a fakturačné údaje, adresu a fakturačnú adresu (ak nie sú rovnaké), spôsob doručenia a platby. Následne Kupujúci odošle Objednávku kliknutím na „Objednať“. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávku skontrolovať a prípadne ju opraviť a zároveň sa oboznámiť s podmienkami spracúvania jeho osobných údajov a týmito OP, t. j. aj dodacími podmienkami a reklamačným poriadkom. Obchodník je oprávnený stanoviť minimálny počet kusov Tovaru, ktorý musí Kupujúci odobrať; inak Obchodník nie je povinný Objednávku Kupujúceho potvrdiť.
2.6 Objednávka uskutočnená prostredníctvom akéhokoľvek prostriedku diaľkovej komunikácie je pre Kupujúceho záväzná. Kupujúci odoslaním Objednávky potvrdzuje, že bol oboznámený s tým a berie na vedomie, že súčasťou Objednávky je povinnosť zaplatiť Obchodníkovi Kúpnu cenu.
2.7 Prijatie objednávky potvrdí Obchodník e-mailom. Potvrdenie prijatia Objednávky e-mailom podľa prechádzajúcej vety nie je potvrdením Objednávky v zmysle odseku 2.4 OP, t. j. doručením potvrdenia o prijatí Objednávky sa Kúpna zmluva ešte nepovažuje za uzatvorenú. Po overení dostupnosti Tovaru a ďalších náležitostí Objednávky, Obchodník potvrdí uzatvorenie Kúpnej zmluvy odoslaním potvrdenia o spracovaní objednávky s termínom dodania e-mailom. Takto uzatvorená Kúpna zmluva je záväzná, meniť alebo zrušiť ju možno len na základe dohody oboch zmluvných strán, týchto OP alebo zo zákonných dôvodov.
2.8 Ak Obchodník nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov, že napr. Tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu, na externom sklade dodávateľa alebo na sklade Obchodníka, výrobca alebo dodávateľ vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať Objednávku alebo z dôvodov vyššej moci alebo akýchkoľvek iných relevantných dôvodov, môže Obchodník odstúpiť od Kúpnej zmluvy. Taktiež má Obchodník právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy, pokiaľ Kupujúci v Objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť, napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp. neexistujúca adresa.
3. práva a povinnosti zmluvných strán
3.1 Zmluvnými stranami sú Predávajúci a Kupujúci.
3.2 Predávajúci je povinný dodať Kupujúcemu Tovar v dohodnutom množstve, kvalite a zabaliť ho ak to bezpečné doručenie vyžaduje, pokiaľ nie je v OP alebo Kúpnej zmluve určené inak.
3.3 Predávajúci je povinný odovzdať Kupujúcemu najneskôr spolu s Tovarom v písomnej alebo elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie Tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (napr. návod, daňový doklad).
3.4 Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie Kúpnej ceny od Kupujúceho za dodaný Tovar. Kupujúci berie na vedomie, že Obchodník si vyhradzuje právo overiť totožnosť Kupujúceho alebo osoby poverenej k odberu Tovaru pri osobnom odbere tovaru na svojich predajniach, a to najmä v prípadoch, kedy je dodávka Tovaru Kupujúcim platená vopred bezhotovostne platobnou kartou alebo prostredníctvom bankového prevodu.
3.5 Kupujúci je povinný:
a. prevziať zakúpený alebo objednaný Tovar, a v prípade osobného odberu tovaru na určenom odbernom mieste prevziať Tovar najneskôr v lehote 7 pracovných dní odo dňa odoslania informácie Obchodníka o dostupnosti Tovaru a Kupujúci berie na vedomie, že ak spôsobí Obchodníkovi neprevzatím Tovaru škodu, zaväzuje sa mu ju uhradiť,
b. zaplatiť Obchodníkovi Kúpnu cenu podľa Kúpnej zmluvy v dohodnutej lehote splatnosti vrátane nákladov na doručenie Tovaru, ak sa tieto uplatňujú.
4. Kúpna cena a platobné podmienky
4.1 Kupujúci je povinný zaplatiť Obchodníkovi Kúpnu cenu za Tovar, platnú v okamihu odoslania Objednávky Kupujúcim, v lehote podľa Kúpnej zmluvy a/alebo zálohovej faktúry/faktúry, najneskôr však pri osobnom prevzatí. Spolu s úhradou Kúpnej ceny je Kupujúci povinný zaplatiť náklady na dodanie Tovaru, t. j. náklady na poštovné, náklady spojené s prepravou a balné ako aj akékoľvek iné súvisiace náklady, a to vo výške bližšie určenej v prijatej Objednávke Obchodníkom.
4.2 Výška Kúpnej ceny za Tovar, ako aj výška nákladov na dodanie Tovaru, t. j. náklady na poštovné, náklady spojené s prepravou a balné ako aj akékoľvek iné súvisiace náklady je uvedená na e-shope Obchodníka. Obchodník je platiteľom DPH.
4.3 Náklady na dodanie Tovaru, t. j. náklady na poštovné, náklady spojené s prepravou a balné ako aj akékoľvek iné súvisiace náklady sa účtujú v zmysle Podmienok dodania a cenníka dopravy, poštovného a balného uverejneného TU Kupujúci vyhlasuje, že sa s podmienkami podľa predchádzajúcej vety v celom rozsahu oboznámil a súhlasí s nimi.
4.4 Obchodník môže zmeniť pred ako aj po potvrdení Objednávky až dovtedy, kým Tovar nedodá Kupujúcemu alebo Tovar neodovzdá na prepravu doručovateľovi Kúpnu cenu Tovaru, teda aj cenu dopravy, poštovného a balného ako aj súvisiacich nákladov uvedenú na e-shope pri Objednávkach všetkých Tovarov, a to v prípade zmeny právnych predpisov, zmeny menových kurzov, pri výraznom náraste inflácie a zmene cien od výrobcov alebo dodávateľov Tovaru alebo dodávateľov prepravy, poštovného a baliaceho materiálu, iných služieb súvisiacich s Tovarom alebo jeho prepravou alebo pokiaľ zistí, že daná Kúpna cena bola v e-shope nesprávne uvedená (t. j. napríklad bola uvedená omylom, bola uvedená v nesprávnej výške, bola uvedená s nepríslušnou alebo nesprávnou zľavou a pod.). O tejto skutočnosti je Obchodník povinný informovať Kupujúceho. Obchodník má pred potvrdením Objednávky alebo pred dodaním Tovaru povinnosť vyžiadať od Kupujúceho súhlas so zmenou Kúpnej ceny. Kupujúci má v prípade nesúhlasu so zmenou Kúpnej ceny právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť a v prípade ak od Kúpnej zmluvy odstúpil a uhradil nesprávnu Kúpnu cenu, táto mu bude v súlade s týmito OP vrátená. V prípade, ak so zmenou Kúpnej ceny vyjadrí Kupujúci nesúhlas, má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť aj Obchodník.
4.5 Kupujúci je povinný zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu za tovar bezhotovostným prevodom na bankový účet Obchodníka, online platbou kartou prostredníctvom platobnej brány, alebo formou dobierky v mieste dodania tovaru (pozn. v hotovosti alebo platobnou kartou podľa podmienok stanovených kuriérskou (prepravnou) spoločnosťou alebo poskytovateľom poštovej služby alebo v hotovosti alebo platobnou kartou v predajniach Predávajúceho pri osobnom odbere. Kúpna cena sa uhrádza najmä na základe vystavenej zálohovej faktúry/faktúry s uvedením správneho variabilného symbolu. Pokiaľ však Kupujúci neuhradí príslušnú Kúpnu cenu v lehote splatnosti podľa zálohovej faktúry/faktúry, Obchodník je márnym uplynutím tejto lehoty oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť, a teda Kúpna zmluva sa v prípade odstúpenia Predávajúcim od počiatku zrušuje. Zmluvné strany sú si povinné vydať všetko, čo si do okamihu zrušenia Kúpnej zmluvy plnili.
4.6 Identifikačné údaje k platbe budú uvedené v Objednávke a/alebo v potvrdení Objednávky alebo v zálohovej faktúre/faktúre. V prípade, ak Kupujúci zaplatí Obchodníkovi Kúpnu cenu bezhotovostným prevodom alebo online platobnou kartou, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá Kúpna cena pripísaná na účet Obchodníka. Obchodník je povinný vybaviť Objednávku, v prípade úhrady Kúpnej ceny bezhotovostným prevodom alebo v prípade úhrady kúpnej ceny online platobnou kartou, až po riadnej úhrade Kúpnej ceny za tovar vrátane nákladov na poštovné, na prepravu a balné; dodacia lehota začína plynúť a tovar je expedovaný až po takejto riadnej úhrade. Predošlá veta neplatí pri úhrade Kúpnej ceny formou dobierky.
4.7 Dodatočná zľava na košík -10% sa nevzťahuje už na produkty so špeciálnou a výpredajovou cenou.
5. doručovanie a náklady na dopravu
5.1 Obchodník doručuje Tovar Kupujúcemu na adresu určenú Kupujúcim v Kúpnej zmluve, prostredníctvom využitia kuriérskych a dodávateľských (prepravných) služieb tretích osôb.
5.2 Obchodník oznámi Kupujúcemu orientačný termín dodania Tovaru v potvrdení Objednávky a zabalí Tovar na prepravu spôsobom, ktorý je obvyklý pre Tovar v obchodnom styku, resp. spôsobom potrebným na uchovanie a ochranu Tovaru.
5.3 Obchodník je povinný Objednávku Kupujúceho splniť a Tovar dodať Kupujúcemu v lehote najneskôr do 30 dní od potvrdenia Objednávky, ak nie je v písomnej Kúpnej zmluve alebo v popise Tovaru na e-shope alebo v týchto OP uvedené inak. V prípade, ak Obchodník nie je schopný dodať Tovar Kupujúcemu v lehote podľa predchádzajúcej vety, uvedené Predávajúci oznámi Kupujúcemu spolu s návrhom novej dodacej lehoty a Kupujúci sa zaväzuje poskytnúť Predávajúcemu primeranú dodatočnú lehotu na dodanie Tovaru. V prípade, ak dodanie Tovaru nie je možné alebo nová lehota na dodanie Tovaru nie je primeraná, Kupujúci má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Predávajúci má právo do Kúpnej zmluvy odstúpiť v prípade, ak dodanie Tovaru nie je možné alebo ak nie je možné poskytnúť novú primeranú dodaciu lehotu.
5.4 Kupujúci berie na vedomie, že dodacie lehoty nie sú záväzné a sú iba orientačné. V nadväznosti na uvedené Kupujúci sa pri objednávaní Tovaru zaväzuje postupovať s primeranou obozretnosťou a Tovar si objednať dostatočne vopred, nakoľko Obchodník neznáša žiadnu zodpovednosť za dodanie Tovaru neskôr, ako Kupujúci potrebuje, čo Kupujúci berie na vedomie a zaväzuje sa nerozporovať.
5.5 Obchodník uvádza možnosti dodania tovaru v Podmienkach dodania a cenníka dopravy, poštovného a balného uvedeného v bode 4.3 týchto Obchodných podmienok.
5.6 Kupujúci je povinný prevziať Tovar v mieste, ktoré je uvedené v potvrdení Objednávky Obchodníkom, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak Kupujúci Tovar neprevezme do 5 pracovných dní po uplynutí lehoty uvedenej v Kúpnej zmluve, vzniká Obchodníkovi nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie Objednávky. Kupujúci je povinný a zaväzuje sa uhradiť Predávajúcemu náklady na dopravu. Po uplynutí 5 pracovných dní odo dňa, kedy bol Kupujúci povinný Tovar prevziať, je Obchodník oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy a predať Tovar tretej osobe. Následne Predávajúci vyzve Kupujúceho prostredníctvom kontaktných údajov, ktoré Kupujúci uviedol v Objednávke, na uhradenie vzniknutých nákladov súvisiacich s neúspešným doručením (najmä poštovné a balné).
5.7 Kupujúci je povinný skontrolovať Tovar, ako aj jeho obal hneď po doručení. V prípade, že Kupujúci zistí, že Tovar je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav Tovaru. V prípade zistenia poškodenia Tovaru je povinný Kupujúci vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia Tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Obchodník odporúča v prípade zistenia porušeného alebo poškodeného obalu doručovaný Tovar neprebrať, prípadne riešiť priamo s pracovníkom prepravnej spoločnosti.
5.8 Zodpovednosť za vady (Reklamácie) mechanického poškodenia Tovaru, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je nutné uplatniť okamžite po prevzatí zásielky, najneskôr však do 24 hodín od doručenia Tovaru. Je povinnosťou Kupujúceho dokázať, že mechanické poškodenie nebolo možné ani pri dôkladnom prezretí Tovaru a jeho obalu podľa predošlého odseku objaviť. Neskoršie uplatnenie zodpovednosti za vady mechanického poškodenia výrobku už nie je možné uznať. Pred prvým použitím je Kupujúci povinný preštudovať si záručné podmienky (uvedené v reklamačnom poriadku), vrátane podmienok starostlivosti o tovar a návod na použitie, ak je priložený k Tovaru alebo inak oznámený, a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť. Obchodník nezodpovedá za žiadnu škodu spôsobenú Kupujúcemu Tovarom v rozpore s predchádzajúcou vetou vrátane akejkoľvek neodbornej a/alebo neodporúčanej manipulácie s Tovarom alebo využitia Tovaru v rozpore s jeho účelom.
5.9 Kupujúci berie na vedomie, že schopnosť a možnosť Obchodníka dodať Tovar Kupujúcemu závisí na plnej a včasnej spolupráci Kupujúceho s Obchodníkom a tiež presnosti a úplnosti všetkých informácií a dát, ktoré Kupujúci Obchodníkovi poskytne, a to najmä jeho kontaktných údajov vrátane e-mailovej adresy. Kupujúci si nemôže uplatňovať žiadne nároky z titulu nedodania Tovaru z dôvodu absencie poskytnutia potrebných údajov Obchodníkovi ako ani z dôvodu absencie akýchkoľvek údajov alebo informácií, ak mu boli tieto oznámené Obchodníkom prostredníctvom webovej stránky Obchodníka alebo prostredníctvom e-mailovej adresy respektíve telefónneho čísla, ktorú Kupujúci uviedol Obchodníkovi pri zadaní Objednávky.
5.10 Ak sa v Objednávke nachádza viacero Tovarov a/alebo služieb a časť z nich nie je skladom alebo nie sú dostupné z akéhokoľvek iného dôvodu, Obchodník o uvedenom informuje Kupujúceho s uvedením, či je možné Tovar dodať jednotlivo v rámci čiastočných dodávok, upovedomí Kupujúceho o prípadných zvýšených nákladoch na takéto doručenie a vyžiada si jeho súhlas s takýmto čiastočným doručením a zvýšením nákladov na doručenie. V prípade, ak sa Kupujúci v lehote 5 pracovných dní nevyjadrí alebo vyjadrí nesúhlas, Obchodník môže v prípade Tovaru, ktorý nie je možné doručiť v lehote a/alebo ani v primeranej dodatočnej lehote, od Kúpnej zmluvy v súvislosti s týmto Tovarom odstúpiť. Obchodník sa pre čiastočné dodanie môže rozhodnúť aj sám bez súhlasu Kupujúceho, avšak len ak sa nezvýšia Kupujúcemu náklady na dodanie.
6. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
6.1 Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k Tovaru jeho prevzatím na mieste dodania, ktoré určil, nie však skôr, ako v celosti uhradí Kúpnu cenu.
6.2 Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na Kupujúceho v čase, keď prevezme Tovar od Obchodníka. Tovar sa považuje za dodaný (prevzatý od Obchodníka) odovzdaním prvému dopravcovi na prepravu alebo pripravením na osobné prevzatie v predajni Obchodníka. O expedovaní Tovaru bude Kupujúci upovedomený e-mailom.
7. OCHRANA spotrebiteľa
7.1 Ochrana spotrebiteľa sa uplatňuje len v prípade, ak je Kupujúci spotrebiteľom podľa platného práva Slovenskej republiky. V takom prípade má Kupujúci - spotrebiteľ nasledovné oprávnenia.
7.2 Kupujúci - spotrebiteľ prehlasuje, že pred odoslaním Objednávky mu Obchodník oznámil informácie podľa § 5 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“), najmä:
- hlavné vlastnosti produktu (Tovaru) v rozsahu primeranom druhu a povahe produktu a forme poskytnutia informácií;
- obchodné meno a sídlo alebo miesto podnikania Obchodníka alebo osoby, v ktorej mene Obchodník koná;
- telefónne číslo Obchodníka;
- predajnú cenu produktu, spôsob, akým sa vypočíta, ak vzhľadom na povahu produktu nemožno predajnú cenu určiť vopred, náklady na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky a skutočnosť, že do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred;
- podmienky plnenia, platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, do ktorej sa Obchodník zaväzuje dodať alebo poskytnúť produkt;
- existenciu a dĺžku trvania zákonnej zodpovednosti Obchodníka za vady tovaru, digitálneho obsahu alebo digitálnej služby a dostupnosť spotrebiteľskej záruky, ak ju Obchodník alebo výrobca poskytuje;
- existenciu a dĺžku trvania zodpovednosti za vady služby a postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady služby;
- poučenie o práve spotrebiteľa podať Obchodníkovi žiadosť o nápravu podľa osobitného predpisu s uvedením odkazu na webové sídlo, na ktorom sú zverejnené informácie o príslušnom subjekte alternatívneho riešenia sporov.
7.3 Kupujúci – spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu (e-mailom na adresu: info@ppdk.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho uplatnenie zodpovednosti za vady, alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Ak Obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Kupujúci - spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej aj „ARS“) podľa zákona č. 391/2015 o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Kupujúci – spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
7.4 Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main.
7.5 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Kupujúci – spotrebiteľ, ktorým je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení Kúpnej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Kupujúcim – spotrebiteľom a Obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Podrobnejšie informácie o celej problematike sú upravené v zákone č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, v Nariadení Európskeho parlamentu a rady EÚ č. 524/2013 a v Zákone o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka.
7.6 Kupujúci - spotrebiteľ má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj bez uvedenia dôvodu a vrátiť Tovar v lehote 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru na písomne alebo ústne uvedené miesto Obchodníkom, pokiaľ Tovar zakúpil dištančne alebo mimo priestorov prevádzky Obchodníka, tzn. cez e-shop alebo iný prostriedok diaľkovej komunikácie. Uvedené obdobne platí aj pre službu. Tovar musí Kupujúci - spotrebiteľ v takomto prípade vrátiť nezničený, nepoškodený a bez známok používania. Pokiaľ budú na Tovare známky opotrebenia alebo iného užívania, môže Obchodník ponížiť vrátenú kúpnu cenu o zníženie hodnoty tovaru vplyvom takéhoto užívania; tým nie je dotknuté právo Kupujúceho – spotrebiteľa Tovar riadne prezrieť. Formulár na odstúpenie od Kúpnej zmluvy pre Kupujúceho – spotrebiteľa tvorí prílohu č. 1 týchto OP. V prípade odstúpenia Kupujúcim – spotrebiteľom tento berie na vedomie, že ak mu bol Tovar už dodaný, tento je povinný vrátiť Obchodníkovi a lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť až dňom vrátenia reklamovaného Tovaru Obchodníkovi
7.7 Tovar sa považuje za prevzatý Kupujúcim - spotrebiteľom na účely ods. 8.9 týchto OP okamihom, keď Kupujúci - spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného Tovaru, alebo ak sa: (i) Tovary objednané Kupujúcim - spotrebiteľom v jednej Objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia Tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, (ii) dodáva Tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu alebo ak sa (iii) Tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého Tovaru.
7.8 Kupujúci nemá právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy v zmysle odseku 7.6 týchto OP, ktorej predmetom je:
(a) poskytnutie služby, ak (i) došlo k úplnému poskytnutiu služby a (ii) poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy s výslovným súhlasom Kupujúceho - spotrebiteľa a Kupujúci - spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy Kupujúci - spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu;
(b) dodanie alebo poskytnutie Tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy;
(c) dodanie Tovaru vyrobeného podľa špecifikácií Kupujúceho - spotrebiteľa alebo Tovaru vyrobeného na mieru;
(d) dodanie Tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze;
(e) dodanie Tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený;
(f) dodanie Tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
(g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u Kupujúceho - spotrebiteľa, o ktorú Kupujúci - spotrebiteľ výslovne požiadal Obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy Obchodníka u Kupujúceho - spotrebiteľa a Kupujúci - spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal;
(h) Tovar zakúpený na verejnej dražbe;
(i) Iný predmet zmluvy v zmysle § 19 ods. 1 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa.
7.9 Kupujúci - spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov Obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak Kupujúci - spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom Kupujúceho - spotrebiteľa.
8. Zodpovednosť predávajúceho za vady a reklamačné podmienky
8.1 Zodpovednosť Obchodníka za vady a podmienky reklamácie sa riadia príslušnými ustanoveniami reklamačného poriadku prijatého Obchodníkom obsiahnutým v týchto OP nižšie.
8.2 Obchodník neposkytuje Kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľ, žiadnu záruku na Tovar, ak mu takáto povinnosť nevyplýva z osobitného právneho predpisu. V prípade podľa predchádzajúcej vety je rozsah záruky stanovený príslušným právnym predpisom. V prípade zodpovednosti za vady Tovaru sa vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim riadi ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej aj ako „Obchodný zákonník“). Práva zo zodpovednosti za vady je Kupujúci oprávnený uplatniť voči Obchodníkovi písomne na adrese sídla Obchodníka. Na uvedené nemá vplyv ani prípadné uvedenie informácií o záruke na obale Tovaru alebo v dokumentoch k Tovaru, kedy v takomto prípade si môže Kupujúci uplatniť takúto záruku len od výrobcu alebo dodávateľa Tovaru, ktorý takúto záruku na Tovar umiestnil alebo poskytol. Pre odstránenie akýchkoľvek pochybností, na Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, sa nižšie uvedené ustanovenia o reklamácii Tovaru nevzťahujú.
8.3 Obchodník zodpovedá Kupujúcemu - spotrebiteľovi, (t. j. nie Kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľ), za vady Tovaru v súlade s § 619 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“). Právna úprava zodpovednosti Obchodníka za vady vo vzťahu ku Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľ, a v prípade, že ide o digitálne plnenie, sa riadi ustanoveniami § 852g a nasl. Občianskeho zákonníka.
8.4 Obchodník neposkytuje na jeho Tovar žiadnu záruku ani Kupujúcemu - spotrebiteľovi, ak to nie je povinnosťou vyplývajúcou mu z príslušných právnych predpisov, najmä Občianskeho zákonníka. V prípade podľa predchádzajúcej vety je rozsah záruky stanovený príslušným právnym predpisom. Záručná doba začína plynúť od dodania Tovaru Kupujúcemu. V prípade, ak je uvedená v informácií o záruke na obale Tovaru alebo v dokumentoch k Tovaru širšia záruka, ako vyplýva z právneho predpisu, takúto širšiu záruku si Kupujúci – spotrebiteľ môže uplatniť len od výrobcu alebo dodávateľa Tovaru, ktorý takúto širšiu záruku na Tovar umiestnil alebo poskytol.
8.5 Kupujúci - spotrebiteľ je oprávnený reklamovať Tovar zakúpený u Obchodníka prostredníctvom e-mailovej adresy Obchodníka uvedenej na webovej stránke Obchodníka. Kupujúci - spotrebiteľ má právo uplatniť si u Obchodníka reklamáciu len na platené služby alebo Tovar, vykazujúci vady alebo chybné plnenie, ktoré mohol zapríčiniť Objednávateľ alebo za ne má zodpovedať Objednávateľ v zmysle právnych predpisov.
8.6 Ak Kupujúci - spotrebiteľ uplatní reklamáciu, Obchodník alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinná poučiť Kupujúceho - spotrebiteľa o jeho právach. Na základe rozhodnutia Kupujúceho - spotrebiteľa, ktoré z týchto práv si Kupujúci - spotrebiteľ uplatňuje, je Obchodník povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Kupujúci - spotrebiteľ právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Formulár na odstúpenie od Kúpnej zmluvy pre Kupujúceho – spotrebiteľa tvorí prílohu č. 1 týchto OP. V prípade odstúpenia Kupujúcim – spotrebiteľom tento berie na vedomie, že ak mu bol Tovar už dodaný, tento je povinný vrátiť Obchodníkovi a lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť až dňom vrátenia reklamovaného Tovaru Obchodníkovi.
8.7 Náklady na vrátenie Tovaru znáša Kupujúci.
8.8 Obchodník si vyhradzuje právo nahradiť vadný Tovar alebo službu za Tovar alebo službu bez vady, čo Kupujúci – spotrebiteľ berie na vedomie a s takýmto postupom súhlasí.
9. ochrana osobných údajov
9.1 Kupujúci berie na vedomie, že pri uzavretí Kúpnej zmluvy s Obchodníkom prostredníctvom e-shopu, pri používaní e-shopu, pri registrácii v eshope, pri registrácii k newsletteru pri nákupe Tovaru dochádza k spracúvaniu osobných údajov, pričom spracovanie a ochrana týchto údajov sa spravuje ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov sú uvedené v dokumente Zásady spracúvania osobných údajov - informácia o ochrane osobných údajov .
9.2 Používatelia e-shopu berú na vedomie, že počas ich návštevy e-shopu môže dochádzať k spracúvaniu ich osobných údajov. Informácie o používaní súborov cookies na webovej stránke www.parkety-podlahy-dvere.sk sú uvedené v dokumente Zásady používania cookies na webovej stránke www.parkety-podlahy-dvere.sk.
10. Záverečné ustanovenia
10.1 Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť tieto obchodné podmienky, pokiaľ si to bude vyžadovať zmena obchodnej politiky Obchodníka alebo platnej legislatívy. V prípade zmien obchodných podmienok, Kupujúci, ak mu nebudú zaslané e-mailom alebo písomne, bude so zmenou obchodných podmienok oboznámený ich zverejnením na webovej stránke Obchodníka. Povinnosť oznámenia (vrátane písomného) zmeny v týchto obchodných podmienkach je splnená aj umiestnením na webovej stránke Obchodníka. V prípade pokračovania vo využívaní e-shopu uvedené Obchodník považuje za akceptovanie zmien a doplnení týchto obchodných podmienok. Kupujúci bude povinný tieto zmeny obchodných podmienok v celom rozsahu rešpektovať s čím výslovne súhlasí.
10.2 Právne vzťahy medzi Obchodníkom a Kupujúcim - spotrebiteľom výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, ako aj inými súvisiacimi predpismi. Právne vzťahy medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorý je podnikateľom respektíve nie je spotrebiteľom výslovne neupravené týmito obchodnými podmienkami sa riadia podľa príslušných ustanovení Obchodného zákonníka, ako aj inými súvisiacimi predpismi. Kupujúci berie na vedomie, že ak súčasťou záväzku medzi Obchodníkom a Kupujúcim je aj montáž a záväzok nie je možné považovať za kúpnu zmluvu, nespravuje sa vzťah týmito OP, ale osobitnými dojednaniami medzi Obchodníkom a Kupujúcim a príslušnými právnymi predpismi.
10.3 Obchodník vo vzťahu ku Kupujúcemu – spotrebiteľovi (ako ani k inému Kupujúcemu), nie je viazaný žiadnymi kódexmi správania.
10.4 Obchodník nezodpovedá za škody alebo oneskorené plnenie alebo neplnenie kvôli skutočnostiam, ktoré nemôže ovplyvniť a skutočnostiam vis maior, čo Kupujúci berú na vedomie a zaväzujú sa rešpektovať.
10.5 Kupujúci nemôže postúpiť svoje práva alebo povinnosti voči Obchodníkovi tretej strane bez predchádzajúceho písomného súhlasu Obchodníka. Pokiaľ Obchodník neuplatní niektoré zo svojich práv vyplývajúcich z týchto obchodných podmienok alebo z právnych predpisov, neznamená to a ani to nebude považované za vzdanie sa týchto práv.
10.6 Používateľ e-shopu berie na vedomie, že e-shop, akýkoľvek a všetok jeho obsah, zobrazenie, layout, grafické prvky, zdrojové kódy a všetky informácie nachádzajúce sa na e-shope môžu byť predmetom ochrany autorských práv, poskytovanej najmä zákonom č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon, v znení neskorších predpisov, inými platnými predpismi, či predmetom know-how či obchodného tajomstva Prevádzkovateľa. Akékoľvek použitie autorských diel dostupných na e-shope, obsahu či informácií, je bez výslovného písomného oprávnenia autora alebo vykonávateľa majetkových autorských práv alebo Obchodníka zakázané.
10.7 Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením Objednávky podrobne oboznámil s týmito obchodnými podmienkami vrátane dokumentov, na ktoré tieto obchodné podmienky odkazujú, ako aj so všetkými podmienkami uvedenými na webovej stránke Obchodníka, a že s nimi bez výhrad súhlasí a je si vedomý povinnosti uhradiť Obchodníkovi Kúpnu cenu.
10.8 Kupujúci berie na vedomie, že v prípade, ak nie je Kúpna zmluva uzatvorená medzi Obchodníkom a Kupujúcim prostredníctvom e-shopu alebo písmne, ale prostredníctvom iného spôsobu, ktorý sa nemôže považovať za písomný alebo prostredníctvom e-shopu, aj na takýto vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim sa vzťahujú v celom rozsahu primerane tieto obchodné podmienky.
10.9 Dohľad nad dodržiavaním povinností zo strany Obchodníka vo veciach ochrany spotrebiteľa v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov vykonáva kontrolný správny orgán, ktorým je Orgán dozoru, uvedený v záhlaví týchto obchodných podmienok.
10.10 Ak akékoľvek ustanovenie týchto obchodných podmienok je neplatné, v rozpore s právnymi predpismi alebo je nevynútiteľné, platnosť alebo vynútiteľnosť ostatných ustanovení týchto obchodných podmienok alebo ustanovení sa nemenia a zostávajú plne platné. Neplatné podmienky sa nahradia podmienkami najbližšími účelu, na ktorý boli neplatné podmienky ustanovené.
10.11 Ak má Obchodník Kupujúcemu v zmysle týchto OP vrátiť peňažné plnenie, zaväzuje sa tak urobiť v lehote 14 dní odo dňa vzniku takej povinnosti.
10.12 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 20.5.2025
Príloha č. 1
FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY UZAVRETEJ
NA DIAĽKU A KÚPNEJ ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV
OBCHODNÍKA
(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)
Komu: Obchodné meno: PPDK, s.r.o.
Sídlo: Nám. Ľ. Štúra 5953/24, Banská Bystrica 974 05
IČO: 52 815 226; Zapísaná: v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č.: 37939/S
Vec: Odstúpenie od Kúpnej zmluvy
Týmto oznamujem, že ako Kupujúci - spotrebiteľ
Meno a priezvisko ..............................................................................................................................
Adresa bydliska (ulica, číslo, mesto, PSČ): .......................................................................................
Telefonický kontakt: ...........................................................................................................................
E-mail: ................................................................................................................................................
odstupujem od Kúpnej zmluvy uzavretej so spoločnosťou PPDK, s.r.o., sídlo: Nám. Ľ. Štúra 5953/24, Banská Bystrica 974 05, IČO: 52 815 226, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č.: 37939/S ako predávajúcim,
Dátum objednania/zakúpenia tovaru: ...............................................................................................
Názov objednaného/zakúpeného tovaru: ..........................................................................................
Číslo objednávky: ..............................................................................................................................
Číslo faktúry/ Číslo pokladničného dokladu: .....................................................................................
Stav dodania tovaru (uveďte, či tovar už bol dodaný): ......................................................................
Dôvod odstúpenia (bez udania dôvodu do 14 dní od prevzatia alebo nevybavenie reklamácie v lehote alebo iné):..................................................................................................................................................
v súlade so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Cena služby má byť vrátená bezhotovostným prevodom na*:
bankový účet číslo: IBAN ...........................................................................................................................
Dátum, miesto: ........................................................................................................
Podpis Kupujúceho – spotrebiteľa (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe):
__________________________________________________________________________
Pri uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením. Na tento účel môžete použiť tento vzorový formulár na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy. Po dôvodnom odstúpení od Kúpnej zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, ak nie je v obchodných podmienkach stanovené inak. Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, no najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. *Poskytovateľ vráti finančné prostriedky primárne rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci - spotrebiteľ pri svojej platbe.